Ana Sayfa>Firma>Tarihçe

Tarihçe

1947

Deutsche Messe- und Ausstellungs AG, fuar organizasyonunun kuruluşu

Deutsche Messe AG 16 Ağustos 1947 yılında kayıtlı sermayesi 1.2 milyon Reichsmark ile Deutsche Messe- und Ausstellungs AG (Alman Ticaret Fuarı ve Sergi Şirketi) olarak kuruldu. Bu girişim, İngiliz işgal kuvvetlerinin Amerikan bölgesinin başkomutanının onayında yapıldı.

Amaç ihracat faaliyetlerini canlandırarak, Almanya’nın ekonomik açıdan tekrar ayakları üzerinde durmasını sağlamaktı. 21 günlük faaliyetlerden sonra toplam 31,6 milyon ABD Doları değerinde 1,934 ihracat sözleşmesi imzalandı ve “Hannover İhracat Fuarı” başarılı bir girişim olarak görüldü.

1950

İlk yabancı kuruluşlar “Alman Sanayi Fuarı”na katılıyor

Önceleri neredeyse herkes daha önce bitmiş bir Almanya’nın “fuar başkenti” Leipzig’i geçmesi konusunda Hannover’in şansının az olduğunu düşünüyordu. Ancak takip eden yıllarda, HANNOVER MESSE (Hannover Fuarı) Almanya’nın ekonomik mucizesinin simbolü haline geldi. Yine 1948’de fuar şirketi ile New York arasında ilk telefon bağlantısı gerçekleştirildi. 1950 yılında, ilk yabancı katılımcı firmalar adı “Deutsche Industrie-Messe” (“Alman Sanayi Fuarı” olarak değiştirilen fuarda yer aldı. 1961 yılında ilk defa resmi olarak “HANNOVER MESSE” kullanıldı. Kısa bir süre içinde teknoloji ve sanayi arasında çapraz iletişim sağlayan dünya sınıfında bir etkinlik olarak tanındı.

1985

Yan kuruluşu “HANNOVER MESSE International” (HMI)’nin tanıtılması

İlk defa 1981 yılında ana şirketin bir iş birimi olarak kurulan HANNOVER MESSE INTERNATIONAL (HFI), 1985 yılında bağımsız bir limited şirketi olarak ana şirkete katıldı. Yurt dışında kendi uluslararası sanayi ve ticaret fuarlarını tasarlıyor ve düzenliyor. Pratik uygulamaları olan bir şirket olarak, sanayi gruplarının ülke standlarının organizasyonundan, bilgi kontuarlarının oluşturulmasından ve okyanus ötesi ticari fuar ve sergilerde özel şovlardan sorumlu.

1986

CeBIT Ve HANNOVER MESSE’nin birbirinden ayrılması

1986 yılında CeBIT’in HANNOVER MESSE’den ayrılması ile birlikte her iki etkinlik, DMAG tarafından ülke başkentinde gerçekleştirilen birçok farklı ticaret fuarı ve sergileri arasında, sanayinin ve ticaret fuarlarının önde gelen etkinliklerinin trend belirleyecisi oldu. Düzenli olarak Hannover Sergi Alanlarında gerçekleştirilen diğer etkinlikler de kendi alanlarında dünyanın öncü organizasyonları olarak bilinmektedir.

1987

Şirket adının “Deutsche Messe AG” olarak değiştirilmesi

1987 yılından beri şirket Deutsche Messe AG adı altında faaliyetlerini sürdürmektedir.

2000

Expo 2000

Deutsche Messe AG için 1990 ile 2000 yılları arası, bölge altyapısına yapılan önemli değişikliklerle geçti. Sergi kompleksine yapılan yeni yatırımın miktarı yaklaşık 1,6 milyon DM olarak gerçekleşti. Tüm bu iyileştirme çalışmaları, Hannover Sergi Alanlarında gayet başarı ile sürdürülmekte olan dünya sergisi EXPO 2000’i ağırlamak üzere hazırlanmak için tasarlanmıştı. 31 Ekim 2000 tarihinde sona eren EXPO 2000’den beri Deutsche Messe AG dünyanın en modern ve kapsamlı fuar tesislerine sahip. Öne çıkan mimarisi ile Hannover ticaret şovu kompleksi, uluslararası katılımcı firmalar ve ziyaretçiler için derin ve etkin iş ağları kurmak için ideal bir forum ortamı sunuyor.

2005

Kuruluşun geçmişindeki en yüksek ticari fuar iş hacmi

Hannover’de (Almanya)gerçekleştirilen toplam 11 uluslararası fuar ile 2005 yılı, kuruluşun geçmişinde en büyük fuar senesi olarak kayıtlara geçecektir. Güçlü, müşteri odaklı yaklaşımının dışında Deutsche Messe AG, kendi tesislerini ve etkinliklerini genişletme ve yeniden şekillendirme politikasını izledi, uluslararası pazarların durumunu yansıttı ve dünyanın lider fuar organizatörleri arasında yer almayı başardı. Hannover’deki ticari şov ağını güçlendirme ve genişletme ile birlikte Deutsche Messe AG kendisini ayrıca, yurtdışında da Pazar payını artırmaya adadı. Dış ülkelerdeki yan kuruluşları aracılığı ile Deutsche Messe AG, ihracat odaklı kuruluşlara ek büyüme pontansiyeline kavuşma ortamlarını yaratmada yardımcı oluyor. Deutsche Messe AG tüm faaliyetlerini sağlam ve bağımsız bir yapıda gerçekleştirirken, herhangi bir teşvik almıyor.

2008

Fiera Milano ile İş Ortaklığı
Yabancı pazarlara yönelik stratejik yönelimini sağlamlaştırma amacı ile hareket eden Deutsche Messe, Avrupa’nın ikinci önde gelen ticaret fuarı organizatörü Fiera Milano ile ortak bir girişime imza atmıştır. Gelişmekte olan Rus, Çin ve Hint pazarlarında bir yer edinmeyi hedefleyen bu iki şirket ortak çabaları ve teknik bilgileri doğrultusunda pazar konumlarını geliştirmeyi amaçlamıştır.
CeBIT’in yeni hedefi nicelik değil artık ‘’kalite’’ olacak
Dijital endüstride dünya lideri olan fuar reset tuşuna basarak yeni bir programı başlattı. Konferanslar ve uzman etkinlikler ticaret fuarına yeni bir kalite getirdi ve profesyonel ziyaretçi oranında ciddi bir yükseliş kaydedildi. Yedi gün süren CeBIT etkinliği altı güne indirildi. Çevre sorunları kilit tema olan ‘’Green IT’’ başlığı altında ilk kez bir ticaret fuarının gündeminde ele alındı. Altı gün boyunca 10 milyondan fazla iş görüşmesi gerçekleştirildi, sayısız yatırım kararı alındı ve bunları siparişler takip etti.
Şirket tarihindeki en iyi iş sonuçları
106 farklı etkinlik ile yılda yaklaşık 39.000 katılımcı firmayı ve toplamda 3,22 milyon ziyaretçiyi çeken Deutsche Messe öncü bir uluslararası ticaret fuarı organizatörü olarak dünya liderlerinin arasında yükseliştedir.

2009

Şanghay Yeni Uluslararası Fuar Merkezi’ni büyütme çalışmaları devam etti
Ekonomik krizlere rağmen, Çin’deki Şanghay Yeni Uluslararası Fuar Merkezi’nin (SNIEC) daha fazla büyütülmesi amacıyla devreye sokulan faaliyetler devam etti. 2010 yılının sonunda yapı işlemlerinin tamamlanmasıyla birlikte, fuar merkezi 200.000 m2’lik bir sergi alanının yanı sıra 130.000 m2’lik üstü açık bir alana sahip oldu. İlk açılış tarihi 2001 olan tesis Çin’in en önemli ticari etkinlik ve fuar merkezidir.
Çin’deki bağlı kuruluş ilk 10 yılını kutluyor
1999 yılında Deutsche Messe tarafından kurulan ve günümüzde Hannover Milano Fairs  Shanghai Ltd. adı altında faaliyet gösteren Hannover Fuarları Shanghai ofisi başarılarla dolu ilk 10 yılını kutluyor. İlk dönemlerinde, Çin’deki fuar ve ticaret fuarı pazarında önemli bir etki yaratmış olan fuar günümüzde Çin’in büyük ticaret merkezleri ve endüstrisinde yoğunlaşan Şanghay, Pekin, Chengdu ve Guangzhou’daki yaklaşık 15 etkinliği her yıl düzenliyor.
Deutsche Messe, Japonya’daki taahhütlerine hız kazandırıyor
2009 yılında Deutshce Messe yeni bir yerel iştirakin kurulması ile Japon pazarındaki yatırımının gücünü artırdı. Deutsche Messe Japonya K.K., Hannover’da düzenlenen çeşitli ticaret fuarlarında katılımcı firmalara ve ziyaretçilere yardımcı olmak amacıyla çalışmalarını yoğunlaştırdı ve büyük Japon şirketleri ile temas ağlarını geliştirerek işe başladı.

2010

Yabancı ticari faaliyetlerin genişletilmesi ve yeniden yapılanma
Deutsche Messe, Almanya dışındaki ticari fuarlar listesine 13 yeni yabancı fuarı dahil etti. Bunlar arasında yerel bir ortak işbirliği ile Deutsche Messe tarafından düzenlenen Moskova’daki ilk HANNOVER MESSE bayiliği yer aldı. Yabancı pazarlardaki etkinlikler son derece başarılı olduğunu kanıtladı ve şirketin uluslararası pazarlardaki rekabetçi konumunu güçlendirmek amacıyla farklı sorumluluk alanlarındaki sınırları daha net bir şekilde belirlemiş oldu. Bundan sonra, Hannover Fairs International GmbH adı altında gelecekte de faaliyet gösterecek olan Hannover Messe International (HMI) bağlı kuruluşu gerek tüm uluslararası fuarların gerekse Almanya dışındaki ilk kez sergilenecek olan ticari fuarların sorumlusu haline geldi. Bu yeniden yapılandırma Deutsche Messe’nin büyüme stratejisini canlandırdı.
Kongre Merkezi ‘’Yer Ödülü’’nün sahibi
Deneyimli etkinlik organizatörleri, heyecan verici büyük etkinliklere yönelik en iyi salon seçimi için 2010 Yer Ödülü’nün kazananı olarak Kongre Merkezi’ni seçti. Jüriyi etkileyen faktörler esneklik, mekanın kapsamı, hizmet kalitesi, tesis ve bunlara bağlı iletişim altyapısı olmuştur.
Kapsamlı etkinlik portfoyü olağanüstü sonuçlar sağlar
Tıbbi kongreden açık hava konserleri ve spor müsabakalarına kadar yaklaşık 50 etkinlik ile Hannover Fuar Merkezi yıl boyunca düzenli bir ziyaretçi akışını bünyesine çekmeyi başardı. Deutsche Messe kongreler, toplantılar, etkinlikler ve özel fonksiyonlar bakımından 2010 yılını en başarılı yılı olarak kaydetti. Öne çıkan en önemli etkinlik, Hermes Kulesi etrafında ve Expo Canopy altında AC/DC tarafından düzenlenen tüm gece dans eden 80.000 fanın katıldığı konserdi.

2011

Deutsche Messe Rusya'daki pazar payını genişletiyor
Kısa bir süre önce kurulan Rusya’ya bağlı kuruluş Deutsche Messe RUS, Şubat ayında faaliyetlerine başladı. Bu gelişme, Deutsche Messe’nin Doğu Avrupa yönündeki açılımında önemli bir dönüm noktasını oluşturuyor ve hızla büyüyen pazarda öncü bir rol üstlenmesi bakımından şirketin önünü açıyor.

Haberler

ISK-SODEX Istanbul

ISK-SODEX Istanbul, HVAC-R sektörü için uluslararası bir buluşma sağladıdevamını oku

DOMOTEX Turkey

22 - 25 Mayıs 2017 - Ortadoğu Fuar Merkezi (OFM), Gaziantepdevamını oku

Automechanika 06 - 09 Nisan 2017, İstanbul / Türkiye

Türkiye’nin Lider Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Fuarı Automechanika Istanbul 6 Nisan’da Kapılarını Açıyordevamını oku

Hannover Fairs Turkey e-Bülten

  • En son haberler ve önemli tarihler
  • Fuar ziyaretleri için daha fazla hizmet
  • Heyecan verici özel promosyonlar ve teklifler

Örnek e-Bülten